środa, 27 września 2017

A Ty który koktajl wybierasz? :)


Jedną z rzeczy, które lubię w byciu housewife na macierzyńskim jest to, że mam pod ręką blender :) dzięki temu zdecydowanie jem mniej kanapek, za to więcej pysznych napojów typu koktajl, smothie, lassi czy jak to zwał jeszcze inaczej :) Dziś prezentuje wam trzy moje ulubione mikstury, które będą idealne na drugie śniadanie lub na kolację. Która z opcji jest wam najbiższa? Dajcie znać :)

 W przypadku wszystkich przepisów wymienione składniki blendujemy. Koktail można wypić od razu lub zostawić nawet na później, albo nawet na drugi dzień.

 Czekoladowe awokado
Składniki (1 porcja)
  • 1 dojrzały banan
  • 1/2 dojrzałego awokado (lub całe jeśli chcecie zwiększyć kaloryczność)
  • 1 łyżeczka kakao
  • 230 ml mleka roślinnego (ja najbardziej lubię kokosowe)
  • opcjonalnie (jesli banan jest mało dojrzały) łyżeczka miodu/ksylitolu/cukru
To mój faworyt na kolację po wieczornym treningu :) Przepis dostałam od mojej trenerki, Marty Goracej z MG Studio. Jeśli mocno ograniczycie ilość mleka, zamiast koktajlu do picia wyjdzue wam pyszny mus kakaowy, idealny np do polania naleśników :)

Tropikalnie :)

Składniki (1 porcja):
  • 1 dojrzały banan
  • 2-3 plastry ananasa (u mnie z z puszki, dodałam też trochę soku)
  • 1 mały jogurt
  • łyżeczka wiórków kokosowych
  • 2 łyżki płatków owsianych (zalanych wcześniej wrzątkiem aby zmiękły) 
Tym razem inspiracja przyszła dzięki tubkom "Day up". Bardzo nam zasmakowały, ale cena 3zł za tubkę 100 ml trochę odstrasza, zwłaszcza że trzeba zjeść 3 sztuki aby dostarczyć organizmowi te 300 kalorii.. Także użyłam tego co podaje producent na opakowaniu i voila! Pychota :) W powyższej wersji napój jest bardzo gęsty (można go jeść łyżeczką ale ja tam wole przez grubą słomkę :), ale jeśli zamiast dodacie mleka zamiast jogurtu to będzie zdecydowanie bardziej do picia )

Mango lassi


Składniki (1 porcja):
  • 1 dojrzałe mango 
  • 4 łyżki jogurtu grckiego
  • 1 łyżeczka miodu
  • trochę wody
  • opcjonalnie - szczypta kardamonu
 Inspiracja ze wschodu (mango lassi to tradycyjny napój indyjski), choć do naszego domu trafiła dzięki poradni dietetycznej AnMa Kluczowe jest mango - aby wyszło pysznie musi być miękkie i słodkie (inaczej wyjdzie za kwaśne)

SMACZNEGO :))

1 komentarz:

  1. Uwielbiam różnego typu koktajle. To świetna metoda na uzupełnianie dziennej porcji warzyw i owoców.

    OdpowiedzUsuń