środa, 6 stycznia 2016

Niemowlak w samolocie - WizzAir

 
Za nami druga podróż samolotem z naszym niespełna 16-miesięcznym synem. Oficjalnie przestał być już niemowlakiem, przez linie lotnicze jest tak jednak traktowany do ukończenia drugiego roku życia. Z resztą - nadal jeździ w wózku, ciumka smoczek i korzysta z pieluch - tak więc słusznie :) Dziś opowiem wam o naszych doświadczeniach z liniami Wizz Air, którymi podróżowaliśmy z Warszawy do Budapesztu i z powrotem. Możecie je porównać z wcześniej opisywanym lotem liniami RyanAir -> http://mamalodz.blogspot.com/2015/06/niemowlak-w-samolocie-ryanair.html

Cena biletu dla niemowlaka
Koszt biletu dla dziecka do ukończenia drugiego roku życia wynosi 27 Euro lub stanowi równowartość biletu opiekuna, o ile cena tegoż biletu jest niższa niż 27 Euro. Czyli znów, jak w przypadku linii Ryanair, nie jest to lot bezpłatny jak kiedyś myślałam.. W dwie strony robi się bowiem 250 złotych.

Pierwszeństwo wejścia na pokład
Zakup biletu dla niemowlaka umożliwia podróżującej z nim grupie osób (max 6 osób) korzystanie z priorytetowego wejścia na pokład, czyli ominięcie kolejki do samolotu (na przykład takiej jak na zdjęciu..) i w miarę swobodnego zajęcia miejsc.


Bagaż dla niemowlaka
Dorosły podróżujący z niemowlęciem oprócz małego bądź dużego bagażu podręcznego może wnieść na pokład dodatkowy przedmiot osobisty (maks. 40 x 30 x 18 cm) dla niemowlęcia. W Ryanair wymiary te nie były określone.
Niemowlętom przysługuje przewóz jednego wózka spacerowego, składanego wózka dziecięcego (tzn wózka "w częściach") lub fotelika samochodowego dla niemowląt. Nie można więc zabrać łóżeczka turystycznego (chyba, ze odpłatnie). Dla przypomnienia, w liniach Ryanair, poza wózkiem, można bezpłatnie zabrać na pokład także łóżeczko lub fotelik samochodowy.
Wózek należy oznakować naklejką z kodem w punkcie nadawania bagażu (każdą część wózka). Można go tam nadać, lub zabrać ze sobą i zostawić przy wejściu do samolotu.

Picie i jedzenie dla malucha w bagażu podręcznym
Dla dziecka do drugiego roku życia można bez problemu przewieść płyny w bagażu podręcznym. Trzeba je jednak wyjąć do prześwietlenia podczas kontroli na lotnisku.

Niemowlak na pokładzie
Przy wejściu do samolotu obsługa wręcza rodzicowi pas, który po przypięciu do naszego pasa umożliwia zabezpieczenia malucha. Dziecko podróżuje u rodzica na kolanach. Jeśli chodzi o przestrzeń, wydaje mi się, że jest jej troszkę więcej niż w liniach Ryanair. Choć Jasiu był zdecydowanie większy niż latem, było nam dość wygodnie z nim na kolanach.


Przypominam, ze podczas startu i lądowania samolotu, maluch powinien coś pić(soczek, mleko itp.) lub ssać smoczek. Chodzi o odruch przełykania, który pozwoli poradzić sobie ze zmianami ciśnienia.

Problemy z wózkiem
Niestety podczas obu lotów nie odbyło się bez problemów z wózkiem. Gdy wysiedliśmy z samolotu w Budapeszcie, wózek nie czekał na nas przy schodach. Nie byliśmy tym zaskoczeni - wiedzieliśmy bowiem, że drugą opcją jest to, że znajdziemy do razem z nadanym bagażem. Udaliśmy się więc do hali przylotów. Nasze walizki pojawiły się na taśmie, wózka jednak nie było. Czekaliśmy cierpliwie, jednak po chwili okienko bagażowe się zamknęło co ewidentnie oznaczało, że to już koniec bagaży. lekko już zaniepokojeni udaliśmy się do punktu "lost luggage", skąd zostaliśmy odesłani do okienka linii WizzAir. Po okazaniu kwitka bagażowego od wózka (pamiętajcie zatem by go nie zgubić!), Pani wykonała kilka telefonów i wreszcie po kilku kolejnych minutach nasz wózek wjechał taśmę bagażową. Pomyśleliśmy, że może zbyt szybko wysiedliśmy z samolotu (faktycznie wyszliśmy jako jedni z pierwszych), i wózek jednak został podstawiony pod wejście.
Nauczeni (jak nam się wydawało) doświadczeniem, podczas lotu powrotnego wstrzymaliśmy się z wysiadaniem z samolotu prawie do końca, wózek jednak i tym razem nie czekał na dole. Nie było go także na taśmie z naszymi bagażami.. Znów więc udaliśmy się do okienka WizzAir, gdzie zostaliśmy skierowani w stronę zupełnie innej, odległej taśmy przeznaczonej do bagażu wielkogabarytowego. Tam faktycznie krążyła nasza wcale nie tak ogromna parasolka.
Reasumując, latając z liniami Wizzair przygotujcie się, że poszukiwania wózka po locie mogą wam chwilę zająć. Nie stresujcie się jednak - prawdopodobnie w końcu uda się wam go zlokalizować. Nastawcie się jednak, że z lotniska wyjdziecie jako ostatni z pasażerów samolotu. Naszemu synowi oczekiwanie jednak zupełnie jednak nie przeszkadzało - radośnie biegał po wielkich przestrzeniach lotniska :)


Jeśli macie jakieś pytania, zapraszam do kontaktu :)
 

87 komentarzy:

  1. Przedmiot osobisty który zabieralas dla niemowlaka na poklad to np. torba z pampersami i innymi? :) planujemy taką wziąć, ale boję się czy nie będą robic problemów. Tak samo jak z soczkiem ktory chcialabym podac w trakcie lotu-lepiej wziac fabrycznie zapakowany w szklanej butelce czy przelac do plastikowej butelki ze smoczkiem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam zwykłą materiałową torbę, w której były mokre chusteczki, pieluchy, kilka książeczek i zabawek. Myślę, że zawartość nie ma znaczenia dopóki nie będziecie tam mieli przedmiotów zakazanych czyli np nożyczek :-) picie przelałam do butelki ale myślę, że nie ma to znaczenia - na stronie jest napisane, że można zabrać picie dla dziecka, i tak jest prześwietlane.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, super opisana podróż z dzieckiem. Mam jeszcze pytanie do Pani o przewoz mleka dla niemowlaka, czy mozna bez problemu wnieść butelke z mlekiem, czy lepiej wnieść proszek i poprosić o wodę później? Oraz czy nie ma problemu z odprawieniem nosidełka zamiast wózka przy odprawie bagażu rejestrowanego?

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, nie ma ogólnie problemu z płynami - możesz przewozić soki,mleko, wodę, słoiczki w dowolnej ilości, trzeba to po prostu wyjąć na osobną tacę do innego prześwietlenia. Jeśli chodzi o nosidlo to wczoraj widziałam ze rodzice zabierali je do samolotu jak plecak, ja miałam je w torbie. Nie sądzę by można było je nadać, regulamin mówi tylko o wózku. Ale możesz do nich zadzwonić i Dopytać. Pozdrawiam i udanych lotów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pytanie, skoro napoje można w dowolnej ilości to można wziąć po prostu 1,5l butelkę wody czy musi być w jakiejś mniejszej

      Usuń
  5. Hej, nie ma ogólnie problemu z płynami - możesz przewozić soki,mleko, wodę, słoiczki w dowolnej ilości, trzeba to po prostu wyjąć na osobną tacę do innego prześwietlenia. Jeśli chodzi o nosidlo to wczoraj widziałam ze rodzice zabierali je do samolotu jak plecak, ja miałam je w torbie. Nie sądzę by można było je nadać, regulamin mówi tylko o wózku. Ale możesz do nich zadzwonić i Dopytać. Pozdrawiam i udanych lotów :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam!
    Właśnie zarezerwowalam lot liniami Wizzair i nie mam zielonego pojęcia czy mój fotelik i stelarz z kółkami do niego może być zaliczany jako wózek w częściach czy może powinnam wykupić dodatkowy bagaż do 23kg? Jest on dosyć masywny dlatego mam duże wątpliwości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Będę lecieć niedługo i też się nad tym zastanawiam. Czy uznali Ci to za wózek?

      Usuń
    2. Witam, ja również lecę niedługo. Chciałabym zabrać ze sobą stelaż, spacerówkę (nakladaną na stelaż) oraz nosidełko/fotelik kompatybilny ze stelażem za pomocą adapterów. Czy nie będzie z tym problemu?

      Usuń
    3. Cześć zabrali Ci ten wózek bez problemów?

      Usuń
  7. Witam mam pytanie odnośnie mleka w proszku lecę w środe i nie wiem czy mam wziąść mleko w orginlanym opakowaniu czy moge wziąść tylko te torebki z mlekiem co są w środku tekturowego opakowania

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej :) W październiku lecę tymi liniami do Wielkiej Brytanii do ojca, z moim (obecnie) 5 mieś. niemowlęciem (w październiku 8 miechów). Juz teraz bardzo się stresuję, bo będę leciała bez narzeczonego, nie wiem jak sobie poradzę. Juz w momencie, kiedy przeczytałam o tym zaginionym wózku to obleciał mnie strach, jak z dużą walizką i dzieckiem na rękach będę szukać naszego wózka...
    Może pierwsze pytanie właśnie na jego temat, czy wózek typu 3w1 ale zamiast gondoli - fotelik samochodowy - przejdzie ? Tzn czy wezmą mi go normalnie na pokład, kiedy zostawię go przy schodach do samolotu?
    Drugie pytanie, jak to wygląda z nosidłem ergonom. Czy mogłabym wejść z dzieckiem w tym nosidle do samolotu i "w nim pozostać" ?
    Ile synuś miał miesięcy kiedy lecieliście po raz pierwszy? Czym go zajęliście ? Jak zniósł lot? Boję się ze moja mała będzie tylko płakać jak oszalała i nie będę mogła jej uspokoć.
    I kolejne pytanie, znowu na temat wózka, czy przechodząc odprawę, mnuszę wyjąć dziecko z wózka, czy moze przejeżdżać przez bramki będąc w wózku?
    Proszę o odpowiedź :(
    Pozdrawiam

    Boże.. Na co ja sie zgodziłam... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, przede wszystkim nie stresuj się na zapas. Pamiętaj, że choć będziesz sama to ma miejscu na pewno znajdą się życzliwi ludzie którzy ci pomogą w razie problemu - nikt nie odmówi kobiecie z dzieckiem na rękach.. Ale odpowiadając na Twoje pytania: patent z nosiłem ergonomicznym jest bardzo powszechny - walizka waży mniej a my możemy uwolnić ręce. Ostatnio też tak zrobiliśmy i nie byliśmy jedyni na pokładzie. Podczas odprawy tzn kontroli bagażu dziecko trzeba wyjąć z wózka zaś wózek złożyć tudzież rozłożyć na części i położyć ma taśmie. Myślę że nie będzie problemu jeśli zamiast nakładki spacerowej będziesz miała fotelik - wygląda to tak ze do odprawy bagażu podchodzisz z dzieckiem w wózku i prosisz o naklejki na wózek, pani pyta ile części - mówisz ze dwie i potem nsklejasz jedna na koła a drugą na fotelik. Potem już nikt nie pyta co nadałaś - co położysz przy wejściu do samolotu to ci spakują - ważne by była naklejka. Jeśli się jednak obawiasz to napisz do wizzair, ma pewno mają jakichś konsultantów. Ale przede wszystkim myśl pozytywnie, nie ty pierwsza lecisz sama :-) jeśli chodzi o zabawianie malucha w trakcie lotu, nas za pierwszym razem (miał 8 miesięcy) ratowaly książeczki zabrane ma pokład, większa część lotu mały jednak przespał. Weź dziecku to co lubi najbardziej, najlepiej 2-3 tygodnie wcześniej schowaj tę zabawkę aby się stęsknił i daj dopiero ma pokładzie gdy będzie marudzil. Powinno podziałac :-) daj znać jak minął lot, jakby coś to pisz! Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Witaj leceza miedsiaclinia wizzair z 3 mcznym maluchem. wozek mamy skladany ale sa dwie czesci czy jedna musze nadac jako bagaz rejestrowany?niestety nie mige znalezc informacji na ich stronie. z gory dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, wózek może mieć kilka części - po prostu na każdą część musisz nakleić naklejkę z numerem lotu (przy nadawaniu bagażu pytają z ilu części składa się wózek). Udanego lotu!

      Usuń
  10. Witam czy w koszu pod wózkiem mogę mieć np kocyk i folie przeciwdeszczową .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, ja zawsze zapełniam kosz - zawsze to dodatkowa przestrzeń :-)

      Usuń
    2. Hej, ja zawsze zapełniam kosz - zawsze to dodatkowa przestrzeń :-)

      Usuń
  11. Witaj. Lecimy jutro wizzairem z Uk do Katowic. Troszke mam stracha bo piewszy raz lece z malym. Wiem ze byly juz podobne pytania ale czy moge zabrac torbe z rzeczami dla synka? Tirba spamoeana a w niej pieluszki, chusteczki jogurciki takie w saszetkach ,pare gryzakow i innych zabawek no i chce tez wziac butelke soczku i butelke mleka. Czy takie cos przejdzie. Boje sie ze sie doczepua bo ogolnie to takiemu maluchowi nie przysługuje bagaz podreczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, podróżując z dzieckiem z automatu dostaje się opcje biletu z pierwszeństwem wejścia na pokład. Pasażerowie z pierwszeństwem wejścia na pokład mogą wnieść 1 dodatkowy przedmiot osobisty oprócz małego lub dużego bagażu podręcznego.

      Dodatkowym przedmiotem osobistym może być torebka, torba z laptopem lub aparatem, których wymiary nie przekraczają 40 x 30 x 18 cm. Generalnie nie można przewozić płynów ale dla niemowlaków robią wyjątek także moim zdaniem wszystkie rzeczy które wymieniłas są ok. Szerokich lotów!:-)

      Usuń
    2. Dziękuję ślicznie za odpowiedź. 😊 Teraz tylko pozostaje pytanie jak synek to zniesie. Bo to baaardzo zywe dzieckom Na kolanach nie usiedzi nawet minuty 😅 No i leci po raz pierwszy wiec niewiem czego sie spodziewac. Dodam tylko ze Synek ma 13 mies.. oby bylo ok bo jutro do Pl a w Niedziele na Majorke lecimy ;/

      Usuń
    3. Miałam podobne obawy, a jednak wyszło ok :-) to ze to nowa sytuacja prawdopodobnie będzie działać ma plus :-)

      Usuń
    4. Miałam podobne obawy, a jednak wyszło ok :-) to ze to nowa sytuacja prawdopodobnie będzie działać ma plus :-)

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej za miesiąc lecę z 8 miesięcznym synkiem i mam wiele obaw. Piszesz o napełnianiu kosza pod wózkiem, czy przy odprawie muszę wyciagnac te rzeczy na taśmę, czy mogę tam schować małą torbę z ubrankami małego, czy nie będą się czepiać A czy te rzeczy nie wylecą? Lecę tylko z bagażem podręcznym więc każde miejsce się przyda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, ma taśmę wkładasz cały złożony wózek także nie trzeba nic wyciągać z kosza. Ja zwykle wkładałam tam kocyk oraz ze dwie paczki chrupek kykurydzisnych. Czy nie wypadnie - to zależy od wózka. U mnie po złożeniu kosz jest zablokowany. Udanej podróży!

      Usuń
  14. Dzięki za odpowiedź, mam spory kosz więc sporo tam upchne. Mam nadzieję że podróż mine dobrze, najbardziej obawiam się jak mały to zniesie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej, czyli wnioskuje, ze rozmiary wozka nie maja znaczenia? Chcialam kupic typowa parasolke dla mojego 20 miesiecznego syna specjalnie na pozdroz, ale jesli moge pozostac przy starej, dosc obszernej spacerowce to chyba jednak tak zrobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie,możesz zabrać dowolny wózek bez względu na ilość części czy wagę. Jedno częściowy jest po prostu najwygodniejszy gdy ma się więcej bagażu także ja z perspektywy czasu i tak radzę zakupić parasolke, najlepiej używana ma olx, za 100-150 zł spokojnie coś kupisz.

      Usuń
  16. Witaj w piątek lecimy z mężem i naszym synkiem ( 11 tygodni ) do Holandii i wykupiliśmy tylko bagaże podręczne. Moje pytanie to: Czy możemy wziąć wózek typu 3w1 bez ponoszenia dodatkowych opłat? I jeszcze drugie, karmię tylko z butelki a na stronie Wizzair przeczytałam że można wnieść tylko butelkę 100 ml czy jak będę miała więcej np 3 szt po 100 ml to mi to nie przejdzie i będę musiała zwrócić to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, wózek możesz zabrać zawsze nawet jeśli masz tylko bagaż podręczny. Co rozumiesz przez wózek 3w1? Nie sądzę byś mogła zabrać wszystkie elementy tzn wózek plus nosidło do auta,chyba że nosidło ma stelażu z kół. Ci do płynów - nie ma ogólnie problemu z płynami - możesz przewozić soki,mleko, wodę, słoiczki w dowolnej ilości, trzeba to po prostu wyjąć na osobną tacę do innego prześwietlenia.ogtaniczenie 100 ml dotyczy dorosłych.

      Usuń
    2. Witam za dwa tygodnie lecę z moim maluszkiem zarezerwowalam bilet lecz mam jedno pytanie czy w polu imienia dziecka wpisuje jego imię pytam bo na stronie wizz się pisze co innego proszę o pomoc

      Usuń
  17. Hej,
    Wybieram się z mężem i dziećmi oraz ze szwagrem z rodziną w listopadzie na wycieczkę, także Wizzair i stąd mam kilka pytań �� W sumie będzie mas 10 osob z czego 4 to dorośli. My lecimy z dwójka 2 lata i niespełna rok. I właśnie tu jest pytanie bo szwagra wpisałam jako pierwszego pasażera a po zapłaceniu zorientowałam się, że niemowlę podróżuje z pierwszym pasażerem. Czy może podróżować z kimś innym? Jak to wygląda? I jak to jest z tym pierwszeństwem wejścia na pokład? Czy jak będziemy taką grupa czy wszyscy wejdą razem z nami? Na stronie jest ze max 6 os. Dorosłych u nas są 4 dorosłe i 6 dzieci, nie wiem jak to ugryźć ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, u mnie Jasiek był przypisany do męża a podróżował ze mną - nikt tego nie sprawdzał. Skoro będziecie w grupie to i tak będziecie wszyscy razem. My osobiście nie korzystaliśmy z pierwszeństwa wejścia na pokład bo zawsze wchodzimy jako ostatni aby dziecko nie siedziało w samolocie dłużej niż to konieczne. Nie wiem czy wpuszczą taką dużą grupę razem, nie mam takich doświadczeń niestety. Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Dzięki za artykuł, bardzo przydatny. Za dwa dni przed nami pierwsza podróż z trzymiesięcznym synkiem. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cześć jak to jest z tym dodatkowym bagażem, lecę z niemowlakiem czy moge wziąść dodatkową torbę z rzeczami malucha nie mając wykupionej opcji pierwszeństwa wejścia na pokład. Na stronie wizzair nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, gdy ja leciałam w styczniu to można było mieć dodatkowy bagaż dla dziecka - my akurat nie skorzystaliśmy z tej opcji aby nie mnożyć drobnych toreb.

      Usuń
  20. hej, mam pytanie, jest szsnsa ze juz sje tu pojawilo(za co z gory przepraszam), ale juz siw ciut pogubilam w czytaniu wszystkiego ;)czy jeśli wykupie niemowlakowi osobne miejsce, mogę go usadowic w siedzonku na miejscu obok mnie?jest traktowany wtedy jako "normalny"pasażer czyli mogę mu wziąć tez bagaż podręczny?czy w takiej sytuacji tracę możliwość wzięcia na pokład gratis wózka?zastanawiam się jaka opcja jest lepsza-podróżować z córką na rękach czy wykupić jej osobny bilet.z góry dziękuję za pomoc!pozdrawiamy;)

    OdpowiedzUsuń
  21. hej, mam pytanie, jest szsnsa ze juz sje tu pojawilo(za co z gory przepraszam), ale juz siw ciut pogubilam w czytaniu wszystkiego ;)czy jeśli wykupie niemowlakowi osobne miejsce, mogę go usadowic w siedzonku na miejscu obok mnie?jest traktowany wtedy jako "normalny"pasażer czyli mogę mu wziąć tez bagaż podręczny?czy w takiej sytuacji tracę możliwość wzięcia na pokład gratis wózka?zastanawiam się jaka opcja jest lepsza-podróżować z córką na rękach czy wykupić jej osobny bilet.z góry dziękuję za pomoc!pozdrawiamy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, niestety nie leciałam nigdy z wykupionym miejscem dla Jasia także mogę odpowiedzieć jedynie na zasadzie "wydaje mi się". pewna jestem co do miejsca - wszak jak kupuje się kilka biletów to miejsca są obok siebie (no chyba ze ktoś kupuje w ostatniej chwili i zostają mu jakieś skrajne miejsca. Wydaje mu się ze Niemowlak z miejscówka ma prawo do bagażu podręcznego ale na pewno musisz to zweryfikować. Co do wózka - kojarzę ze także dzieci powyżej 2 lat mają prawo bezpłatnie przewieźć wózek, także dziecko z osobnym miejscem raczej ma pewno też. Decyzja należy do was którą opcje wybierzecie :-) Pozdrawiam!

      Usuń
  22. Witam
    Dziękuję ślicznie za super post i bardzo dużo przydatnych informacji.
    Lecimy pierwszy raz z naszym 15miesie znym synkiem i mamy dwa małe bagaże podręczne.
    Mam do Ciebie 3 pytania:
    1. Jeśli dobrze zrozumiałem to możemy wziąć na pokład w sumie 3 bagaże (1 extra dla dziecka), tak?
    2. Mamy spacerówkę składaną w dwóch częściach. Czy oddajemy obydwie części do luku bagażowego zostawiajac wózek na taśmie czy mamy go wziąć ze sobą na pokład -gdzie wtedy będzie przechowywany bo nie zmieści się do schowka nad siedzeniami.
    3. Czy wózek musimy specjalnie zapakować?

    Dziękuję za informacje i możliwie szybka odpowiedź gdyż lecimy juz w przyszłym tygodniu:)

    Pozdrawiam
    Pawel

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, ciesze się, że post jest przydatny :-) odpowiadając na Twoje pytania :
      1.tak, zakładając że od stycznia nic się nie zmieniło
      2.wozek możecie albo zostawić na taśmie albo zostawić przy schodach prowadzących na pokład samolotu - wówczas personel weźmie je do luku bagażowego i gdy dolecicie na miejsce wózek albo będzie przy schodach albo na taśmie
      3. Wózka nie trzeba pakować, wystarczy nakleić naklejki które dostaje się przy odprawie. Niektórzy owijaja wózki taśma do wrapowania (usługa zwykle dostępna na lotnisku), ja nigdy z tego nie korzystałam.
      Udanego lotu!
      Pozdrawiam A.

      Usuń
  23. Witam:) Czy są jakieś wymagania co do wózka? Jakieś wymiary ?
    Jak zabiorę wózek, mogę także zabrać torbę dla małego ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, nie ma żadnych ograniczeń co do wózka. Ani jego wymiarów ani wagi ani ilości elementów. Wózek nie wyklucza torby, a przynajmniej jak ja podróżowałam w styczniu to można było mieć torbę. Pozdrawiam

      Usuń
  24. Witam, mam kolejne pytanie :)
    Odprawialiśmy się z dzieckiem online i nie było nigdzie opcji nadanie wózka. Nigdzie nie jest zaznaczone, że mały będzie miał wózek. czy to jest jakiś problem, czy na lotnisku się to załatwia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to się załatwia na lotnisku - po prostu musicie podejść do odprawy bagażu i dadzą wam naklejkę na wózek :-) powodzenia!

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję, teraz jestem troche spokojniejsza :)

      Usuń
  25. Witam ja z takim pytaniem bede leciec z 4 miesiecznym maluszkiem linia Wizzair z Bristolu do Katowic. Moze ktos Mi powiedziec jak wyglada to wozkiem 3 w 1 mianowicie chce zabrac stelaz i gondole wpinana na niego, czy nie bedzie problemu z gondola? Czy nadac ja razem ze stelazem jako bagaz, i czy to bedzie platne? I drugie pytanie chcialam rowniez zabrac nosidelko czy nie bedzie z tym problemu? Zdaje sobie sprawe ze jedno albo drugie bede musiala nadac jako bagaz ale czy darmowo? Z gory dziekuje za odpowiedz ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Cześć, wózek możesz zabrać w dowolnej ilości elementów - po prostu każdy element oznaczasz naklejką i nadaje się to nieodpłatnie jako jeden wózek. Niestety wizzair, inaczej niż Ryanair daje możliwość bezpłatnego przewozu albo wózka, albo fotelika. Chcąc zatem zabrać jedno i drogie, prawdopodobnie będziesz musiała zapłacić za nadanie fotelika (nie wiem ile niestety). W Ryanair możesz zabrać dwie rzeczy dla dziecka spośród wózka, fotelika i łóżeczka turystycznego, za trzecią dopłaca się chyba 90 zł. Udanej podróży!:-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam będę lecieć z czteromiesęczną córeczką z Luton do Katowic na temat wózków jest milion opinii... Moja koleżanka dzwoniła do wizzair i powiedzieli jej ze wózek musi składać się z jeden części jak to możliwe skoro gondola rzecz jasna to dwie części? ;( druga wersja to że muszę nadać gondole jako bagaż rejestrowany i za to zapłacić a na stelaż nałożyć nosidełko i oddać to wszystko dopiero przed samolotem. Już sama się pogubiłam i ciągle o tym myślę jak to będzie... Tyle stresu. Mówisz o oklejaniu wózka, gdzie trzeba to uczynić ponieważ lecę bez bagażu będę miała tylko podręczny mam się udać normalnie do odprawy z bagażem nadawanych i tak okleja? Proszę o odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  28. witam
    mam pytanie
    czy rezerwowaliscie miejsa zarowno w wizzar jak i ryanair?(kupowaliscie)
    ktory lot bardziej polecasz na podroz z niemowlakiem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Przewaga Ryanair leży tylko w tym, że nieodpłatnie możesz zabrać dwa akcesoria dla dziecka spośród trzech tzn wózek, fotelik i/lub łóżeczko, w wizzair tylko jedno i nie ma tam bodaj łóżeczka. Poza tym nie widzę różnicy. Pozdrawiam

      Usuń
  29. Witam :-)
    Za tydzień lece z córeczką i narzeczonym Wizzair i
    Mam takie pytanie
    Czy zamiast całego wózka mogę np wziasc tylko fotelik samochodowy i nadać go bezpłatnie czy muszę wziac jeszcze stelaż?
    Czy zamiast

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej:-) niestety nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie :-( lepiej zadzwonić albo napisać do linii Wizzair. Powodzenia!

      Usuń
  30. Ja mam pytanie odnośnie stawienia się na lotnisku? Odprawiam sie online wiec mam być przed zamknięciem bramek czyli poł godz przed odlotem ale żeby nadać wózek powinnam być dużo wcześniej tak jak przy nadaniu bagażu rejsowego?
    poza tym super artykuł gdybym znalazła go wcześniej oszczędziła bym sobie dwa tygodnie stresu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, niestety aby nadać wózek musisz stanąć dokładnie w tej samej kolejce co nadający inne bagaże a potem jeszcze przejść kontrolę bagażu podręcznego także o ile nie lubisz z Łodzi lub innego małego lotniska to polecam być ok 1,5 godz przed zamknięciem bramek. Udanego lotu! Pozdrawiam

      Usuń
  31. Witam, za tydzien lece z 4-letnim dzieckiem do Norwegii.
    Rozumiem, ze bezpłatnie mogę wziać 2 x bagaż wymiarach 42 x 32 x 25 cm oraz jakiś dodatkowy przedmiot osobisty (torebka, torba z laptopem lub aparatem, których wymiary nie przekraczają 40 x 30 x 18 cm) tak?
    Jeszcze sie nie odprawiłem i pytanie: zeby siedziec obok dziecka to musze wykupić miejsca kolo siebie czy miejsce kolo siebie zostanie przydzielone z automatu?
    Czy moge wnosic na poklad plyny dla 4 letniego dziecka? Kanapki , wode w bagazu podrecznym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Niestety muszę Cię odesłać do strony przewoźnika - ze starszym dzieckiem leciałam tylko Lotem i Ryanair, tam w momencie zakupu biletu musiałam wybrać miejsca aby dziecko było obok rodzica. Dziecku przysługuje normalny bagaż podręczny plus mini bagaż typu torebka /plecaczek. Kanapki zawsze można zabrać, picie niestety przysługuje tylko niemowlakom. Pozdrawiam

      Usuń
  32. Dzięki za szybką odpowiedz.
    Mam właśnie możliwość zakupu miejsc za dodatkową opłata.
    I nie wiem czy mam się odprawić i liczyć, że system przydzieli nam miejsca obok siebie czy jednak zakupić te miejsca (za dodatkowe ~ 100 PLN, 4 miejsca tam i powrót)?
    Czy po odprawie też można jeszcze zakupić miejsca jakbyśmy nie dzieli obok siebie?

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam lecę w przyszłym tygodniu z córką do Anglii i mam pytanie czy ja mogę wziąść torebke gdzie będę miała portfel telefon i dokumenty a druga torba z pampersami piciem zabawkami i jedzeniem dla dziecka a wykupiony mamy tylko bagaż podręczny? Dziecko ma 19 miesięcy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Dorosły podróżujący z niemowlęciem oprócz małego bądź dużego bagażu podręcznego może wnieść na pokład dodatkowy przedmiot osobisty dla niemowlęcia. Wymiary tego przedmiotu nie mogą przekraczać 40 x 30 x 18 cm.

      Jeśli chodzi o Twój bagaż, poza bagażem podręcznym możesz zabrać małą torebkę i ile masz pierwszeństwo wejścia na pokład (gdy ja leciałam było ono nadawane z automatu podróżującym z niemowlakiem - czy nadal tak jest, musisz sprawdzić w wizzair)
      Udanego wyjazdu!

      Usuń
  34. Dzień dobry,
    Przed nami kolejny lot (wcześniej rayaner) lecę z niemowlakiem 6m i 3,5 latka. Pytanie na Wizzar napisane: Spacerówka lub nosidło składa e. Jedna z tych rzeczy również może być przewieziona małym dzieciom . Mamy zamiar zabrać fotelik samochodowy i spacerówkę, czy to będzie za dodatkowa oplata, co oni maja na myśli małe dziecko? Jakbym wzięła fotelik dla niemowlaka a spacerówkę dla starszej .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Małe dziecko to dziecko powyżej drugiego roku życia. Także możesz spokojnie dla jednego zabrać wózek a dla młodszego fotelik :) udanego lotu!

      Usuń
  35. Dzień dobry,
    za dwa tygodnie lecę z 5 - miesięcznym synkiem do Doncaster. O wózkach już wszystko wiem, dzięki Pani wpisom i odpowiedziom :)Ja natomiast chciałabym się zapytać o mleko w proszku. Czy z racji tego, że lecę na tydzień, mogę do bagażu podręcznego zabrać dwa kartoniki mleczka? Wie coś Pani na ten temat?
    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry. Moim zdaniem tak - nie są to płyny ani leki tylko jedzenie. Skoro ja mogłam mieć zapas słoiczków to nie sądzę by mleko było problemem. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za Pani odpowiedź :) I ma Pani rację, wpis jest bardzo przydatny :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  36. Witam
    Pierwszy raz pod koniec sierpnia lecimy do Barcelony liniami Wizzair. Na jednej rezerwacji są 4 osoby dorosłe i jedno półroczne dziecko. Na stronie wizzair pisze, że osoby podróżujące z niemowlęciem mają pierwszeństwo wejścia na pokład. I tu moje pytanie. Nie mam zrobionej jeszcze odprawy i nie widzę, aby takowe zostało nam przydzielone, jedynie jest opcja zakupu takiego pierwszeństwa dla każdego z nas po 26 zł od osoby za lot. Czy to pierwszeństwo zostanie nam z automatu przydzielone na bilecie podczas odprawy? Czy po prostu stanąć z naszymi biletami w kolejsce dla osób z pierwszeństwem?

    PS bardzo dużo informacji dowiedziałem się na temat lotu z niemowlęciem z twojego bloga, chyba najwięcej wskazówek w jednym miejscu w necie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, cieszę się że mój wpis jest przydatny pamiętam że ja przed pierwszym lotem miałam problemy by znaleźć cokolwiek w sieci..
      Jeśli chodzi o pierwszeństwo wejścia na pokład, wydaje mi się ze po prostu zgłosilismy się do obsługi ma lotnisku bo na bilecie nic nie było.. W każdym razie takowe pierwszeństwo dostaliśmy :-) udanego lotu!

      Usuń
  37. Witam za dwa tygodnie lecę z moim maluszkiem do Polski z Holandii i zarezerwowalam bilet lecz stresuje się bo nie wiem czy dobrze.Majka ma 5 tyg będzie miała 7w momecie lotu i zastanawiam się czy przy rezerwacji biletu w polu jej imienia wpisuje się faktycznie jej imię ?pytam bo na stronie Wizzair pisze inaczej a ja wpisałam jej imię nornalnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak oczywiscie, wpisac nalezy imie dziecka, tak jak widnieje na dokumencie tozsamosci.

      Usuń
    2. Jak podroz? Ja tez wpisalam imie, a teraz widze, ze trzeba wpisac INFANT :/

      Usuń
    3. Infant trzeba napisać jeżeli wykupimy siedzenie obok i zamontujemy na nim fotelik samochodowy. Też się zastanawiałam dlaczego Infant i czy coś zrobiłam źle rezerwując bilet, ale w końcu znalazłam informacje na stronie wizzair.

      Usuń
  38. Dziekuje za porady tu zamieszczone �� Bardzo przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Czy wozek z wpinanym fotelikem samochodowym mozna nadac jako bezplatny. Nie potrzebuje spacerowki ani gondoli chcialabym tylko wziasc wozek w wersji z fotelikiem. Jak to by wygladalo na lotnisku. Dziekuje z gory za odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej mozna brac wozek z fotelikiem. Na lotnisku wystarczy powiedziec, ze wozek sklada sie z dwoch czesci i wtedy otrzymuje sie dwie naklejki. Mozna za darmo nadac wozek w miejscu odprawy duzego bagazu lub trzymac do konca i rozlozyc przed samym samolotem :)

      Usuń
  40. Hej :) Za tydzień lecę sama z 8 miesięcznym niemowlakiem Wizzairem i trochę się denerwuję. Czy mogę wziąć spacerówkę od wózka 3w1? I czy lepiej oddać ją od razu przy okienku z odprawą czy wziąć ze sobą do samolotu i zostawić przed schodami do samolotu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :-) możesz zabrać dowolny wózek, podczas odprawy zgłaszasz tylko z ilu części się składa i pobierasz odpowiednią ilość naklejek. Myślę że łatwiej ci będzie wziąć wózek aż do samolotu - inaczej będziesz musiała trzymać niemowlę na rękach (chyba że dodatkowo weźmiesz nosidło). Ale oczywiście decyzja należy do ciebie :) ja tylko raz oddałam wózek wcześniej i zalowalam powiem szczerze.. Pozdrawiam

      Usuń
  41. A jaki dzielny, to chyba będzie przyszły pilot ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam, bardzo fajny artykuł 😊 mam nadzieję, że mi Pani odpowie. Lecę z 3 miesięczną córka do Szwecji i czy mogę wziąć wózek typu Gondola? Jest teraz zimno i w wózku mam śpiworek, duży na cała gondole , czy on może tam zostać czy ja mam go zabrać? A i czy na dole wózka w ten pojemnik mogę schować kocyk, pampersy itd. ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Niemowlętom przysługuje przewóz jednego wózka spacerowego, składanego wózka dziecięcego (tzn wózka "w częściach") lub fotelika samochodowego dla niemowląt. Gondola to typ wózka składanego, wiadomo że już kilkutygodniowe maluszki latają,także musi być opcja zabrania na pokład tego typu wózka. Ja zawsze pakuje rzeczy do kosza - trzeba je tylko wyjąć na taśmę do kontroli ale nikt nigdy się nie czepiał :-) udanego lotu!

      Usuń
  43. Witam.Super, że ktoś porusza kwestię latania z niemowlakiem, bo na stronie Wizzair jakoś nie do końca sprecyzowane te informacje.Wybieram się w podróżz UK do Pl z 8 tyg.dzieckiem i wyczytałam tak jak Ty tu piszesz, że przysługuje nam pierwszeństwo wejscia na pokład ( rozumiem, że całej rodzince 2 os.dorosłe i 2 dzieci-niemowlęi 7-latka).Moje pytanie jest takie-skoro przysługuje nam pierwszeństwo wejścia na pokład to można zabrać dodatkowo małą torebkę- ale czy to przysługuje tylko 1 osobie dorosłej????Nsz niemolwak jest przypisany na bilecie ojcu,w związku z czym,czy tylko mąż może mieć tą małą torebkęm czy ja i 7-letnia córka również możemy zabrac coś małego z racji pierwszeństwa wchodzena na pokład????Nigdzie nie znalazłam takiej informacji.Jeżeli coś wiesz w tym temacie byłabym wdzięczna za odpowiedz.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja również będę podróżować Wizzair z trzy miesiecznym synem i stad moje pytanie czy mogę wziąć na pokład wózek głęboki?

    OdpowiedzUsuń
  45. Dzień dobry lecimy z żoną po raz pierwszy z wizz air I mamy pytanie czy można zabrać wozek z gondola?

    Pozdrowienia

    Filip

    OdpowiedzUsuń
  46. Cześć,
    mam pytanie. Napisałąś 'Koszt biletu dla dziecka do ukończenia drugiego roku życia wynosi 27 Euro lub stanowi równowartość biletu opiekuna, o ile cena tegoż biletu jest niższa niż 27 Euro.' Mam do kupienia bilet za 25zł ale jak dodaję niemowlaka to wyskakuje mi stała cena 25 euro. Czy w takim razie mam kupić bilet dla dziecka? Moja córka ma 14 miesięcy.

    Z góry dziękuję.

    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, jak widzisz moj post jest baaardzo stary zatem już pewnie mocno nieaktualny. Lepiej poszukaj informacji na stronie przewoźnika. Powodzenia!

      Usuń