środa, 22 lipca 2015

Niemowlak w restauracji - DALEKO BLISKO (OFF Piotrkowska)

 
W weekend wybraliśmy się na Piotrkowską aby zaznać atrakcji przygotowanych z okazji 592. urodzin Łodzi. Niespodziewanym bonusem okazał się deszcz, który zmienił trochę nasze spacerowe plany i zmusił do ukrycia się w jakimś przytulnym kącie. Ponieważ nie byliśmy jakoś bardzo głodni, nasz wybór padł na "DALEKO, BLISKO".
Nie jest to może restauracja, nazywają się bowiem "kawiarnią podróżniczą", niemniej w karcie poza napojami i słodkościami znajdziemy kilka wytrawnych pozycji na "mały głodek", a lokal jest moim zdaniem wart polecenia w ramach cyklu "Niemowlak w restauracji". Niewątpliwie ma swój klimat, a do tego kilka "gadżetów", które ułatwią wam wizytę z maluchem. Z doświadczenia wiem, że często w weekend jest to jedno z niewielu miejsc na OFFie, gdzie są jeszcze wolne stoliki, warto zatem wiedzieć, czy i czemu warto tam zajrzeć :)
Zobaczmy zatem, jak wypadli w rankingu.
 
PRZESTRZEŃ
Lokal nie jest może duży, niemniej ilość stolików jest optymalna, tj. nie dotyka się łokciami czy plecami z osobami z sąsiedniego stolika, można też swobodnie porozmawiać czy przemieścić się do baru czy toalety. Drzwi do kawiarni są szerokie, bez problemu wjedziecie zatem do środka wózkiem. My akurat byliśmy z nosidłem, niemniej myślę, że wózek spokojnie zmieści się w środku jako dostawka do stolika. Przestrzeń wnętrza jest ciekawie zaaranżowana - nawiązuje oczywiście do motywów podróżniczych. Znajdziecie tu półkę z przewodnikami, lampy-globusy, ciekawe fotografie z różnych zakątków świata czy dziesiątki ptaków orgiami pod sufitem. Nie wiem jak wasze dzieci, ale Jaś uwielbia dotykać ścian, cieszą go różne faktury. W DALEKO BLISKO na ścianach znajdziecie cegły, kafle, a nawet zatopione dna butelek (w glinianej ściance do toalety) - generalnie dużo różności, które na pewno zaciekawią malucha.
 
Za tę kategorię przyznaję 1 pkt
 
 


KANAPY

W DALEKO BLISKO znajdziecie dwie czerwone kanapy, na których swobodnie zmieści się dwoje dorosłych i mały brzdąc oraz jedną trochę mniejszą w kwiatki. Minusem jest tylko fakt, że nie są przy stoliku, a przy pieńkach, na których zmieszczą się napoje, ale nie talerze z jedzeniem. My rozwiązaliśmy ten "problem" w ten sposób, że siedzieliśmy na kanapach, ale posiłek zjedliśmy przy stoliku.
 
W tej kategorii  przyznaję 1pkt.
 
 
 
PRZEWIJAK
Zupełnie się go nie spodziewałam, a jest - lubię takie niespodzianki :) Oby częściej :)
 
W tej kategorii zasłużony 1 pkt.
 
 
 
WYSOKIE KRZESŁA
Początkowo nie pytałam o krzesło, bo wygodnie nam się siedziało z młodym na kanapie. Niemniej odkryłam je zabunkrowane w toalecie. Ostatecznie przydało się gdy postanowiliśmy zjeść wygodnie przy stole. Model z Ikei.
 
Jest 1 pkt.
 
 
KĄCIK ZABAW DLA DZIECI
Lokal nie ma wydzielonego kącika dla dzieci - pewnie z racji wielkości, ale także faktu, że na miejscu często odbywają się różne warsztaty i spotkania, które wymuszają reorganizację przestrzeni. Niemniej między stolikami znalazłam jedną sporą zabawkę (rozkładaną na dwie części), która z powodzeniem zajęła naszego syna (i inne dzieci) na jakiś czas. Za mało na punkt, ale brawo za dobry kierunek :) Może kiedyś będzie cały kosz z zabawkami? Zachęcam!
 
W tej kategorii póki co 0 pkt
 
 
KARMIENIE PIERSIĄ
Siedząc na kanapie w DALEKO BLISKO czułam się na prawdę swobodnie. Wygłupialiśmy się z Jaśkiem jak w domu, zupełnie nie miałabym problemu aby go tam także nakarmić.
W tej kategorii także 1 pkt.
 
ATMOSFERA
Z miejsca polubiłam DALKO BLISKO. Widać, że w urządzenie tego lokalu włożono dużo serca i pasji do podróży, które i mi są bardzo bliskie. Mimo, iż może troszkę za długo czekaliśmy na zamówione pozycje, nie drażniło mnie to, gdyż było mi swojsko i przyjemnie.
 

W tej kategorii przyznaję 1 pkt.
 
 
Podsumowując:
 
PRZESTRZEŃ 1/1
KANAPY 1/1
PRZEWIJAK 1/1
KĄCIK ZABAW DLA DZIECI 0/1
WYSOKIE KRZESŁA 1/1
KARMIENIE PIERSIĄ 1/1
ATMOSFERA 1/1

TOTAL = 6 / 7 pkt :)
 
Powiem wam szczerze, że jak zaczynałam ten cykl byłam sceptycznie nastawiona. Miałam w głowie może 3-4 lokale, które warto wam polecić. Praktycznie w ogóle nie kojarzyłam przewijaków, wydawało mi się, że większość lokali jest nieprzystosowanych do odwiedzin niemowlaków, Cieszę się, że byłam w błędzie, i że lista miejsc z wysoką punktacją rośnie.
 
PS. SŁOWO O MENU :)
Jak na kawiarnię przystało, w DALEKO BLISKO znajdziecie kawy i herbaty (m.in. yerba mate, herbaty japońskie, a także ziołowe) oraz ciasta. Są także rozmaite alkohole - regionalne piwa i wina oraz drinki "z całego świata". Do tego wspomniane na początku przekąski na "mały głodek", także nawiązujące do motywów podróżniczych. Znajdziecie tu bowiem kanapki - Bałkańska i Skandynawską, włoskie panini oraz meksykańskie Quesadillas, czyli grillowane tortille (na zdjęciu w wersji z wędzonym kurczakiem, czerwoną fasolą, kukurydzą i sosem pomidorowym - polecam :)
 
 
PLUS I MINUS
Na zakończenie muszę wspomnieć o jeszcze jednej kwestii. W DALEKO BLISKO dość często odbywają się wykłady, warsztaty czy spotkania podróżnicze. Jest to absolutnie słuszną inicjatywą, podobno z reszta cieszą się dużą popularnością, i to jest super. Niemniej może to być kłopotliwe dla tych, którzy przyjdą do lokalu po prostu posiedzieć sobie i napić się kawy. Może się bowiem okazać, że nie będzie wolnych stolików, bądź też stoliki będą akurat w fazie przestawiania.. Tak działo się dziś, na szczęście pod koniec naszej wizyty - z uwagi na zaplanowane warsztaty swingu, część stolików została złożona i wystawiona w kąt (widziałam, że jedni goście zostali poproszeni o zmianę stolika). Warto zatem przed planowaną wizytą w kawiarni (zwłaszcza z maluchem) upewnić się, czy danego dnia nie jest planowany jakiś event. Wszystkie aktualności znajdziecie na fun pagu lokalu na Facebook'u.

2 komentarze:

  1. Byłam tam raz, a córa właśnie i tak mi się spodobało, że dziś męża na randkę zabieram :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) i jak się udała randka?

      ps.byłam na Twoim blogu - super sprawa takie spotkanie blogujących mam :)

      Usuń