czwartek, 27 sierpnia 2015

Zdrowe i pyszne śniadanka dla rodziców i dzieci - odsłona 2

 
Proces rozszerzania diety u Jasia okazał się bardzo prosty - nasze dziecko je po prostu wszystko i do tego bardzo chętnie - czasem nawet zastanawiam się, gdzie mieszczą się te ilości pochłanianego jedzenia i jak mimo to Jasiek jest taki drobny.. Większym wyzwaniem okazało się jednak przyzwyczajenie do regularnego jedzenia śniadań mojego męża - typowej sowy, dla którego każda minuta spędzona dłużej w łóżku jest cenniejsza niż jedzenie z rana.
Mimo to zaparłam się i odkąd wróciliśmy z Bieszczad staram się, aby nasze śniadania były apetyczne, a przy okazji sycące i zdrowe. Póki co jest sukces - mąż codziennie wstaje i je ze mną i Jasiem :) Aby zaoszczędzić czas, zazwyczaj całą rodziną jemy to samo, czasem po prostu Jasiu dostaje prostszą wersję, bez jakiegoś składnika. Kilka moich ulubionych przepisów śniadaniowych już poznaliście -> możecie je sobie odświeżyć klikając TU. Dziś zapraszam was po nowe inspiracje, mam nadzieję, że będzie równie smacznie :)
 
 

 KASZA KUS KUS Z GORĄCYMI MALINAMI

Składniki:
- kasza kus kus (może być też jaglana)
- biały serek (ja kupuję na wagę naturalny mielony twaróg - polecam ten ze Spółdzielni Mleczarskiej Radomsko ze sklepów HEJ)
- maliny
- opcjonalnie cukier do malin

Kaszę kus kus zalewamy wrzątkiem około 1 cm powyżej powierzchni kaszy - pozostawiamy pod przykryciem na kilka minut. W tym czasie płuczemy maliny i podgrzewamy je na gazie podlewając odrobiną wody. Gotową kaszę mieszamy z twarożkiem i przekładamy do miseczek. Polewamy gorącymi malinami i jemy ze smakiem :)



PLACUSZKI BANANOWO-OWSIANE

To akurat propozycja dla dorosłych i nieco starszych dzieci. Placuszki robi się szybko, a smakują obłędnie z jogurtem i owocami.

Składniki (na dwie osoby)
- 1 duży dojrzały banan (lub półtora jeśli są mniejsze)
- 1 jajko
- 4-5 łyżek płatków owsianych (lub innych płatków)
- mały kubeczek jogurtu naturalnego
- sezonowe owoce

Banana rozgniatamy widelcem. Dodajemy jajko i płatki - mieszamy. Rozgrzewamy patelnię z odrobiną tłuszczu, np. oleju kokosowego. Łyżką nalewamy porcje na małe placuszki. Smażymy krótko po obu stronach. Podajemy z jogurtem i owocami.



 
MANNA JAGODOWA
 
Składniki (na dwie porcje)
- kasza manna (ok.6 łyżek)
- 2 szklanki mleka
- jagody
- cukier
- jogurt naturalny (opcja)
 
 
Do gorącego (ale nie gotującego się) mleka wrzucamy umyte jagody(połowę) i kaszę mannę. Gotujemy do póki kasza nie zgęstnieje. Przekładamy do misek, posypujemy pozostałymi jagodami i polewamy jogurtem. Opcjonalnie posypujemy cukrem, możemy też go dodać wcześniej do kaszy (z nim jagody smakują lepiej). Pośniadaniu dokładnie myjemy zęby :)


 OWSIANKA JABŁKOWO-CYNAMONOWA

Przepis kolegi, który był z nami w Bieszczadach. Bardzo sycące i bardzo dobre :)

Składniki (na 2 osoby dorosłe plus dziecko)
- 2 jabłka (najlepiej soczyste i kwaśne)
- łyżeczka cynamonu (może być więcej)
- płatki owsiane, gryczane lub inne - ja mam musli mix 5-ciu rodzajów płatków z rodzynkami - około 10 łyżek
- duży kubek jogurtu naturalnego
- miód
- opcjonalnie banan, żurawina

Jabłka obieramy i kroimy w kostkę, zalewamy około pół litra wody i gotujemy razem z cynamonem przez kilka minut (można dodać żurawinę). Dodajemy płatki owsiane i gotujemy na wolnym ogniu kolejne kilka minut aż płatki wchłoną wodę. Całość możemy posłodzić miodem (dla Jasia odkładam porcję bez miodu). Wykładamy mieszkankę do miseczek, zalewamy obficie jogurtem. Dla ładniejszego wyglądu i lepszego smaku na wierzchu posypujemy pokrojonym bananem i cynamonem.


Którą opcję śniadaniową wybieracie? :)
 
SMACZNEGO!!! 

 

5 komentarzy:

  1. Super pomysły śniadaniowe. Szkoda tylko że moja Karolka to niejadek a może raczej jadek, ale głównie maminego mleka. Pozdrawiam. Weronika( PS. moja Karolka też wrześniowa.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasiu zaczął wzgardzać maminym mlekiem odkąd doświadczył tylu smaków tego świata..:-) rano jeszcze trochę poje, ale jak widzi tatę z kanapką to ucieka ode mnie i je z tatą.. Cóż począć :-) pozdrawiam całą waszą rodzinkę! PS.a kiedy roczek? U nas już przyszły czwartek..tuż tuż :-)

      Usuń
  2. chyba zjadło moj komentarz. Karola kończy roczek 5 września. Co do jedzenia, to już moj trzeci niejadek więc jakoś nie przeżywam, tylko trochę mi szkoda, bo ja tak lubię gotować i staram się wszystko robić smaczne i zdrowe i zazwyczaj ja z mężem zajadamy różne smakołyki a latorośle wcinają chleb z masłem. o losie....Taka ich uroda. PS. Kiedy wracasz do pracy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to na dniach - najlepszego :-) wiesz, Jasiu kocha jeść ale najbardziej też chleb z masłem :-) wracam 28 września, póki co łapie ostatnie wolne chwile kiedy Jasiu przyzwyczaja się do żłobka. A ty kiedy wracasz?

      Usuń
  3. 4 listopada, bo mam jeszcze do wykorzystania urlop😊 trochę żal, bo boskie jest życie w wersji slow. No wiem mam trójkę brzdąców za którymi czasem nie nadążam, ale mimo wszystko odbieram to jako sielankę😊

    OdpowiedzUsuń